Meer efficiëntie met een agv systeem

Het automatiseren van systemen is bepaald geen nieuwe ontwikkeling, maar komen er door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de technologie steeds meer mogelijkheden bij. Dat is ook de bedoeling achter een agv systeem en bestaat die uit een aantal componenten. Die maken het systeem tot een multifunctionele en duurzame, ook al vraagt het initieel om een relatief grote investering.

De software kan op maat aangepast worden

De werking van een agv systeem hangt voor het grootste deel af van de besturingssoftware die al de handelingen mogelijk maakt en ook onmisbaar is voor de veiligheid van de hele operatie. Het is deze software die naar de wensen van de klant aangepast wordt en elk agv systeem uniek maakt. Het voordeel is het kunnen herkennen van objecten, stilstaand of bewegend waardoor die ontweken kunnen worden. Een plek waar zich naast de agv ook personen bevinden blijft dus een veilige werkomgeving en hoeven er geen grote veranderingen worden aangebracht in bestaande werkprocessen. De sensoren van de agv zijn ook onmisbaar bij het navigeren waarbij het opmerkelijk is dat er geen speciale voorzieningen getroffen moeten worden. Het systeem gaat efficiënt om met de bestaande infrastructuur en de werkomgeving, een pluspunt die ook een snelle integratie mogelijk maakt.

Veranderingen kunnen sneller worden geïmplementeerd

Indien nodig, kunnen veranderingen van het agv systeem snel worden doorgevoerd. Denk maar aan een ander werkschema of zelfs een andere werkomgeving. Het idee dat de robots gebonden zijn aan een beperkte taak is er dus een verkeerde en draagt de multi-inzetbaarheid bij aan het duurzaam karakter van een agv systeem. Het onderhoudt is niet veeleisend en kan het systeem 1×24 opereren. Pas bij het gebruikelijk onderhoudt en het eventueel moeten opladen van de batterijen zal de agv even buiten werking zijn. Dankzij de slimme software kan er ook hierop worden ingespeeld door het werkschema van de vloot agv´s aan te passen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *